HIl Gutter...
Det er efterhånden ved at lykkes mig at skaffe et overblik over de aftaler der er i den nye tv pakke. Lad mig med det samme sige, den burde hedde "Tv Aftalen der gør ondt på de fans der er langt væk". Det er nemlig ikke godt for "oversøs" supportere eftersom at der kommer markant færre live kampe i Tv.
De overordnet retningslinjer for hele perioden 2016-2019 er som følger:
Viasat og Canal digital skiftes hver uge til at vælge først, en slags moderne førstevælger. Hver udbyder må max sende 3 live kampe i en weekend og i midtuger er det kun muligt med èn live kamp om dagen, dvs. er der 5 kampe en tirsdag og 3 onsdag vælger den ene kanal èn kamp èn af dagene og den anden vælger så den anden dag.
Stream er muligt fra begge selvskaber om end Canal digital pt. ikke udbyder det på samme måde som Viaplay gør. Den interne "vælger" ordning vil ingen af selvskaberne ud med og det er umiddelbart ikke sikkert at Eks. Viaplay streamer alle Canal digitals kampe i de næste 3 år, men "de håber".
Hele stramningen af live kampe er noget FA har valgt for at beskytte dem de har solgt rettighederne til, primært i UK, og ud fra et forretningsmæssigt synspunkt giver det jo mening, men for os fans er det bare den totale tilbagegang i forhold til hvordan vi er blevet forkælet de sidste mange år.
Spørg løs, jeg kan have glemt noget....
COYS
Vil det sige, at de kan sende 6 PL-kampe lør/søndag og så en fredag og en mandag? Så er der jo kun 2 kampe tilbage de ikke sender. Det lyder da umiddelbart meget godt. Så vil de vel sende næste alle vores kampe. Eller er der noget jeg misforstår? Vil de ikke i udgangspunktet spille en fredag og en mandag og resten lør/søn?