Det her er fra min gode ven Araya og fra Facebook. Jeg synes I skal læse det.
Til medlemmerne i White Hart Danes:
Som det er kommet frem så er jeg blevet udelukket fra WHD i 1 år og jeg vil her gerne lige komme med min side af historien da jeg ikke gider at have usandheder hængende på mig.
På Spurs.dk bliver der i transfer vinduets afslutning debatteret heftig omkring dem der kommer ind og de manglende transfers. Den mest debatteret spiller er uden tvivl Serge Aurier.
Der kører en debat om hvor vidt han overhovedet er velkommen og Auriers faggot kommentar er den som bliver debatteret absolut mest.
Jeg giver udtryk for at jeg er mere bekymret over hans anklage for overfald på en politibetjent, mens andre brugere er decideret rystet over at flertallet egentlig ikke er provokeret af faggot kommentaren og ikke mener at der er noget diskriminerende i den men at Aurier har brugt faggot som et "bandeord".
Det falder visse brugere for brystet at andre "kan være ligeglade" med den den kommentar men ellers er der ikke meget i det. Jeg spørger så om følgende "Hvad så med muslimer, de er i særdeleshed homofobiske og antisemitiske" med henblik på hvorfor at der ikke bliver stillet samme spørgsmål til vores muslimske spillere som til Aurier nu hvor flere brugere i debatten ikke ønsker Aurier pga. homofobisk og antisemitisme.
Denne kommentar bliver så tolket som et og jeg citerer "åbenlyst racistisk og homofobisk indlæg". Lad mig lige understrege at jeg som udgangspunkt i en debat går ud fra at folk som har meget meget travlt med at ønske en spiller ud af klubben på baggrund af noget de mener er "homofobisk og antisemetisk" selv ved at homoseksualitet er forbudt i islam og at islam suverænt er den mest antisemitiske religion i verden.
Mit spørgsmål går i alt sin enkelthed ud på hvorfor det er et problem med Aurier men ikke hos eks. Dembele som er muslim. Mit indlæg har på ingen måde nogen politisk, racistisk, homofobisk eller antisemitisk dagsorden. Det er næppe tilfældigt at den bruger som blev mest stødt over Auriers faggot kommentar og åbenbart også mit spørgsmål, er samme person som har givet mig 1 års karantæne. Jeg skulle mene at det var muligt ikke at være personlig i den slags sager her, men det viser sig tydeligt at det er det ikke. Jeg får tilmed at vide at Spurs.dk er et fodboldsite og ikke en politisk hjemmeside, men skal alle der har debatteret Auriers "politiske udmelding" så have karantæne eller er det kun mig? White Hart Danes facebook gruppe valgte i øvrigt under den årlige Gay parade i København at støtte op om paraden, men det er mig der er politisk ved et spørgsmål til Auriers transfer. Retningslinjerne siger at politiske tilkendegivelser ikke er tilladt, den lader vi lige stå.
Jeg har været med fra start af WHD, jeg var èn af de 5 der grundlagde klubben og har i min tid arrangeret de vildeste ture og fælles arrangementer. Jeg har aldrig på noget tidspunkt i de mange år generet så meget som èn eneste pga. deres religion, race, seksualitet eller hvad ved jeg. Jeg har kaldt folk idioter ja og tro mig det får man også karantæne for, men aldrig har jeg debatteret politik eller generet nogen. For mig er Tottenham en klub hvor alle er velkommen og jeg har aldrig i mine ufattelig mange rejser til klubben og med klubben stødt på èn eneste der ikke følte sig velkommen.
Denne karantæne, som burde blive fjernet, er givet til mig fordi "jeg fylder for "meget" på hjemmesiden og fordi jeg ofte har min egen holdning og står ved den, ikke fordi jeg har været racistisk, sexistisk, antisemitisk eller homofobisk.
Håber alle får en fantastisk sæson og fremtid...
Jesper Friis
Araya
Det sorte får
Super godt skriver .......